WOENSDAG 20 SEPTEMBER 2000

Woensdag reisdag en om niet al te laat te vertrekken (zie Riverside Camping in Caernarfon) hadden we voor de zekerheid de wekker op 7:30 gezet, Remco kroop om die tijd vrijwel meteen zijn bed uit, al beweerde hij dat het aan mijn waanidee van gefriemel aan de vuilniszak lag. Gevolg was wel dat we erg vroeg aan het ontbijt zaten, en daarna pakten we zó efficiënt de (zeiknatte) tent in, dat we iets na tienen klaar waren om weg te rijden. In de eerste grotere plaats die we tegenkwamen, Newtown, wist Remco nog een volle tank te scoren tegen een "acceptabele" prijs (81.9), want verderop rezen de prijzen de pan uit (93.9)!!! We reden en reden, terwijl het zonnetje buiten begon te schijnen. Na Chester kwamen we op de M56 naar Manchester en werd het tijd voor een lunchstop (onze eerdere stop bij een Little Chef cq toilet was alweer enige tijd geleden). Helaas zat er op ons stuk M56 geen Granada of whatever, en dus waren we gedwongen verder te rijden. We rondden Manchester zonder problemen – op de enorme hoeveelheid inhalende of gewoon rechtsrijdende vrachtauto's na dan – via de M62 en vlakbij Heywood vonden we eindelijk een Granada. Daar aten we een broodje, haalde ik geld en een NME en bezochten we beiden het toilet. Daarna reden we door en via Bradford bereikten we Harrogate, en niet veel later ons bijna-doel Ripon. We reden een paar keer rond op zoek naar een supermarkt, maar die konden we niet vinden. Helaas was mijn geheugen niet goed genoeg (ik was hier in 1992 en 1997 al eens geweest) om me de locaties van Safeway & Morrison te herinneren… Uiteindelijk reden we maar naar Sleningford Watermill Camping, waar we een verlaten receptie aantroffen. Er hing echter een briefje met de mededeling dat we de tent gewoon mochten "pitchen", dus dat deden we. Ik verbaasde me over de woestheid van de langs de camping stromende River Ure, die ik nog niet eerder zo hoog en wild had gezien, en we zochten een plekje achter het toiletgebouw, aan de rivierkant.

Daarna gingen we ons melden en we waren natuurlijk van harte welkom, maar de campingbazin wist niet of we wel op de door ons gekozen plaats wilden blijven staan. Het komende weekend zou er namelijk een kanoslalomwedstrijd gehouden worden en de camping (in ieder geval het gedeelte waar wij waren gaan staan) zou volstromen met kanoënde families. Hm. Wij wilden eigenlijk niet verplaatsen en zeiden dat we het wel even aan zouden kijken. Remco vroeg nog even waar de supermarkten waren en we gingen nogmaals rondjes rijden in Ripon. We begrepen blijkbaar de aanwijzingen van de campingbazin niet, want we vonden de Safeway nog steeds niet. Tot we richting Harrogate gingen, en na 20 kilometer rijden konden we eindelijk boodschappen doen. Remco nam voor de zekerheid twee mandjes mee, en na drie kwartier zaten ze allebei nokkievol… maar de rest van de vakantie hoefden we nog slechts brood en melk te kopen! Op de camping gingen we de broccoli en de vissticks bereiden en om 20:00 konden we eindelijk eten. Buiten was het donker en wederom erg koud, maar het eten was lekker en heet (zij het niet al te lang). Na het eten wasten we illegaal af (eigenlijk moest je naar de speciale ruimte, maar die was ver weg en bovendien moest je er betalen voor het warme water) en poetsten we meteen maar tandjes. We doken de slaapzak in en zetten de radio aan. We kregen precies de Session track van Soulwax mee. Om 22:00 begon John Peel, met Solex als gasten in de Maida Vale studio's. De eerste helft van hun sessie hoorden we helemaal, maar toen begonnen onze oogjes dicht te vallen. Het begin van deel twee misten we ook een beetje, en toen de band aan de Stooges-cover begon, vielen we allebei in slaap. We werden wakker toen het bandje dat meeliep al was afgeslagen. Snel gingen we nog even naar de wc en daarna gingen we echt slapen…