DONDERDAG 11 SEPTEMBER 2003

Reisdag! Iets na achten stonden we op en hoewel het zwaar bewolkt was, was het gelukkig wel droog. Rond tien uur reden we weg van de camping en we gingen op weg naar Cornwall. We reden eerst naar Barnstaple, toen naar Bideford waar we over een enorme brug gingen. Na Bideford hielden we een koffiestop op een 'gezellige' parkeerplaats langs de A39. Natuurlijk kwamen we veel leukere plekjes tegen toen we eenmaal weer op weg waren...

We reden nu in één keer door naar Tintagel, de geboorteplaats van Arthur volgens de legende. We werden een beetje afgezet op het parkeerterrein; pas nadat we uitgestapt waren, vertelde een meneertje dat hij £ 2.00 wilde terwijl enkele meters terug een parkeerplek £ 1.00 was. We hadden echter geen zin in gedoe en betaalden. Daarna volgden we het steile pad naar de rots in zee waar het kasteel zich bevond. We liepen eerst even naar de baai en betraden Merlin's Cave... cool! merlin's cave

andere grot

Nadat we FLERP in het zand hadden geschreven, klommen we weer naar boven.

flerp!

We volgden het pad naar de 'Olde Church' en vanaf de Glebe Cliffs hadden we een schitterend uitzicht over de ruïnes van Tintagel. Het weer hielp ook nog even mee door er ineens een stralend blauwe lucht tegenaan te gooien, waardoor de zee plotseling prachtig blauwgroen werd.

tintagel head

Na een bezoek aan het kerkhof (veel Keltische kruizen!) namen we een alternatieve route terug naar Tintagel (dorp). Bij de auto aten we onze lunch en daarna gingen we weer op weg. Op weg van Tintagel naar de A39 kwamen we zowaar langs Pixie House! We reden nu naar Wadebridge en toen richting Truro. Onderweg pikten we de A30 op en we reden langs Redruth en Camborne. Daar bekeken we nogmaals welke van de vele campings we zouden gaan proberen. Na het kopen van een krant en sjipjes besloten we het in St. Ives te gaan proberen. De routebeschrijving in de ANWB-gids was niet helemaal duidelijk, maar uiteindelijk arriveerden we middenin een regenbui bij Trevalgan Holiday Farm. Omdat we vrijwel niets zagen (mist), aten we in de auto even de sjipjes en lazen we de krant.
Toen het iets droger was, liepen we een rondje over de camping en wat we zagen, stond ons wel aan. We gingen naar de Reception, waar we allerhartelijkst werden ontvangen door de campingbaas. We betaalden voor drie nachten en de man vertelde dat het weer ook goed zou worden. Hoera! Toen we weer buiten kwamen, bleek dat zijn woorden metéén effect hadden; een stralend blauwe lucht kwam boven ons te hangen. In de zon zetten we de tent op, ons verbazend over de razendsnelle wisseling van weerstypen hier. Toen de tent stond, dronken we een welverdiend biertje/colaatje, waarna we kookten en afwasten.

camping travelgan

Na de koffie was het alweer aardig donker en we gingen eens naar de Games & TV Barn. Daar speelden we een potje pool (met overmacht gewonnen door Remco) en drie games tafeltennis (met overmacht gewonnen door Leonie). Daarna ploften we neer in de TV Room, waar we de Canterbury Tales keken, gevolgd door het ten o'clock news. Daarna was het tandjes poetsen en naar bed.