ZONDAG 14 SEPTEMBER 2003

Reisdag! Ondanks de wekker (ging niet af) werden we toch iets na achten wakker. Na de dauwvochtige tent te hebben ingepakt in de volle wind en de ansichten bij de campingbaas te hebben achtergelaten, gingen we iets voor elven op pad. We reden via St. Ives, waar we nog even getuige waren van de nasleep van een ongeluk. Twee auto's reden nogal vreemd weg (lijkend op een achtervolging), een hoop glas op de weg achterlatend.
Wij reden door richting Redruth en voorbij Truro namen we een flinke koffiepauze met de stoeltjes uitgeklapt. Het was ook vandaag bijzonder zonnig. We reden via St. Austell naar het Eden Project, een prestigieus plantjesproject dat vrij groot is opgezet. Vanaf de weg word je kilometers omgeleid en bij het complex hebben ze veel parkeerterreinen aangelegd.

eden project

Wij gingen bij de ingang nog even kijken wat het kostte om al dat moois te aanschouwen. £ 10.00 vonden we nogal gortig en na gebruik van het toilet - met boven de urinoirs een verhandeling over grondwater en bij de wastafels een uitleg over hoe zuinig met water om te gaan - gingen we terug naar de auto. Daar genoten we lunch en daarna gingen we verder via Liskeard naar Tavistock, waar Dartmoor Forest begint.

We reden het National Park in en zagen dat het een zonnige zondag was... het zag zwart van de dagjesmensen: veel parkeerplaatsen met mensen met stoeltjes en ijscowagens. We stopten twee keer bij een P waar Dartmoor pony's waren. Bij de eerste zagen we een kleine met moeder, heel schattig. De tweede was best grappig: de pony's liepen tussen de auto's door. Eentje achtervolgde Remco en het leek er zelfs op alsof-ie mee wilde rijden. skatje

wij willen mee!

ah toe?

We gingen verder en waren maar eens op zoek naar een camping. We reden via wat witte weggetjes richting Bovey Tracey, maar veel verder dan een grasveldje met 'campsite' kwamen we niet. We reden het National Park uit en tjekten uit de ANWB-gids een camping bij Chudleigh. Deze lag echter aan de snelweg A38, dus we gingen op zoek naar een alternatief. In de hoek waar wij waren, was niet zo veel meer, dus zochten we aan de noordkant.
De beschrijvingen bij Clifford Bridge Park waren bemoedigend, dus we stoven de A38 op en via Exeter en de A30 waren we vrij snel bij de camping die bij een riviertje in de middle of nowhere lag. We klopten aan bij het huis en de campingbaas nam even de tijd om ons een en ander uit te leggen en te vertellen over de omgeving. Een kwartiertje later gingen we een plekje zoeken en we legden de tent uit. Gezien de tijd (tegen zevenen) besloten we eerst ons rijstprutje te brouwen en daarna de tent op te zetten. Zo gezegd, zo gedaan en na de afwas konden we nog tien minuten badmintonnen voordat het echt donker werd. Na de koffie en andere rieleksende bezigheden zochten we de slaapzak weer op...