DONDERDAG 24 JUNI 2004 (km. 7771)

Om zeven uur werden we wakker en na een verkwikkende douche en een smakelijk ontbijt waren we weer klaar voor vertrek. Remco liet de tank weer wat voller gooien (hoeveel kan er in dat ding?!) en we namen de brug over Kootenay Lake (zij-armpje). Even later waren we Nelson uit en begonnen we aan de tocht naar Revelstoke. Bij de eerste de beste rest area kwamen we tot stilstand; hier hadden we een mooi uitzicht over Kootenay Lake (nog steeds het zij-armpje). We reden verder en besloten vlak na Balfour de op de kaart aangegeven rest area met een bezoek te gaan vereren voor een kopje koffie. Op vage wijze misten we de parkeerplaats echter; of er stonden echt geen borden, of we zijn allebei scheel.
We reden maar verder naar Kaslo, nu langs het echte Kootenay Lake. We kregen prachtige uitzichten te zien, die zich echter moeilijk lieten vastleggen vanwege een overschot aan bomen. Wel zag Leonie tussen de bomen door een babyzeearend! Wow! In Kaslo was het ons iets te druk om te stoppen, dus reden we weg 31A op waar volgens de kaart weer een rest area was. Helaas wisten we ook deze te missen, zodat we in arren moede de auto maar bij een bruggetje parkeerden en daar onze koffie dronken. Dat was overigens geen groot drama, de omgeving was bosrijk en het aantal auto's dat langsreed was op één hand te tellen.
Na een klein uurtje vervolgden we de weg naar spookstadje Sandon. Daar keken we even rond - best leuk, relatief oude huisjes enzo - en we aten er meteen onze lunch. Toen we wegreden was het inmiddels twee uur en we moesten nog een behoorlijk eind! Gelukkig kwamen we niet veel later op weg 6 die een stuk beter te berijden was dan de 31A. We schoten aardig op en bereikten niet veel later Nakusp. Daar namen we weg 23, die ons naar Galena Bay bracht. Onderweg reden we langs Upper Arrow Lake, een mooi meer met besneeuwde toppen op de achtergrond. spooky

In Galena Bay bleek de veerpont net klaar te liggen - mooi zo, anders hadden we een halfuur moeten wachten! De veerpont bracht ons in twintig minuten naar de voerkant en onderweg konden we genieten van de prachtige uitzichten vanaf het water.

vanaf de veerboot

In Shelter Bay gingen we weer aan land en we reden het laatste stuk naar Revelstoke gezellig achter twee Cruise Canada campers. Zij gingen echter niet naar de KOA-camping, dus wij konden meteen intjekken. We boekten voor twee dagen en kregen een plekje in de allerverste hoek toegewezen. We bekeken het even te voet en daarna namen we de camper mee naar het dorp voor de boodschappen. We vonden op aanwijzing van het meisje bij de receptie van de camping al snel een Coopers en we deden de benodigde boodschappen. Daarna probeerden we de bibliotheek (internet) te vinden, maar het leek wel alsof die hier ook was afgebroken! Met de auto reden we daarna nog één rondje en toen vonden we wonderbaarlijk genoeg wél het Community Centre. Binnen was het weer even zoeken, maar in het uiterste hoekje vonden we dan toch de bieb. Die was nu weliswaar gesloten, maar morgen zouden we terugkeren...
Bij de camping aangekomen sloten we water en elektriciteit aan; makkelijker gezegd dan gedaan, want de aansluitpunten bevonden zich zoals gewoonlijk weer aan de verkeerde kant van de camper. Remco draaide het gevaarte dus maar weer om. Daarna haalde de elektriciteitskabel het nog niet, dus Remco zette de auto een meter naar voren. Hè hè, we stonden aangesloten. Nu het water aanzetten... oh Remco, zat de slang nog niet vast? Een mopperende Remco schudde zich uit. Daarna was het tijd voor pizza. De eerste twee mislukten dankzij een vage oven, de tweede poging slaagde gelukkig wel. De rest van de avond brachten wij genoeglijk door naast en in de camper, terwijl de vogels en grondeekhoorns naast ons speelden...