DONDERDAG 21 JUNI 2007 (KM. 20.157)

Na ontbijt en koffie reden we naar Drymen, waar we bij de Spar nog wat boodschapjes haalden. Daarna smeerden we boterhammen en reden we naar Rowardennan Hotel. Daar zetten we de auto in het 'free car park' (!!!) en om tien voor half twaalf begonnen we aan de beklimming van Ben Lomond (974 meter). Het pad bleek goed te vinden en voor we het wisten, waren we al een aardig eind gestegen. We aten lunch op een rotsblok en stapten weer verder. Onderweg genoten we van de prachtige uitzichten op Loch Lomond, mekkerende schaapjes, zingende leeuweriken en grazende koeien.

ben lomond
Hoewel het af en toe wel zwaar was (steil!!!), bereikten we toch de eerste top van Ben Lomond. Het laatste stukje was toen nog peanuts en om drie uur stonden we naast de cairn! We namen even de tijd om van het uitzicht naar alle kanten te genieten en natuurlijk namen we wat foto's.

op de top!
Om half vier begonnen we aan de afdaling en met krakende knieën en knikkende enkels kwamen we om half zes weer bij de auto. Dankbaar ploften we neer in de stoelen en we reden naar de tent. Onderweg begon het te regenen; we waren nog geen enkele keer zónder regen op de camping gearriveerd... We bleven dus maar weer in de tent en draaiden ons dagelijks ritueel af (koken, afwassen, koffie, rummikub (2-0-1 L-R-M)). De afwas pakten we vandaag iets anders aan dan gisteren: we haalden een emmer heet water bij het keukentje en wasten af in de tent... we zagen de wolken alweer hangen! Na de afwas waren we moe en dus gingen we slapen.