DONDERDAG 5 JULI 2012 (km. 8914)

In de zon pakten we alle spullen in de auto en we vertrokken uit Dunvegan. Onderweg zagen we de donkere Cuillins, die hun koppen boven een band bewolking uitstaken - dat zag er bijzonder uit!

skye

Daarna kwamen we in diezelfde bewolking terecht, wat de temperatuur meteen deed dalen naar zo’n 13 graden (brr). De bewolking hield ook op het Schotse vasteland nog even aan, maar tegen de tijd dat we zin hadden in koffie (op een bekend plekje van 2007), zagen we de blauwe lucht weer terug. Lollig: het bordje 'Stromeferry: no ferry' was veranderd in 'Stromeferry: ferry'. Enige tijd later lunchten we bij een bankje-boompje zonder bankjes (dus plantten we onze eigen stoelen maar naast het watervalletje)...

lunchplek

... en daarna reden we in één keer door naar Ullapool, waar we boodschappen haalden bij de grote Tesco (en alsnog de wijn vergaten). We reden weer verder, door uitgestrekte hoogvlaktes en langs blauwe meren en hoge bergen. Mooi!

highlands

Bij Ardvreck Castle (ruïne) stapten we heel even uit en toen reden we naar Lochinver, waar we afsloegen naar Clachtoll Beach.

ardvreck

Dit was een single track road met passing places, maar dan wel een zeer kronkelige met nog verbazingwekkend veel verkeer. Gelukkig hebben wij geen caravan! Heelhuids bereikten we Clachtoll Beach Camping, waar we zeer joviaal ontvangen werden door Jim, die helaas geen elektriciteitsplekje voor ons had (dus moesten we wederom in de weer met ijselementen). Het was er windkracht 7, dus de tent opzetten was een uitdaging, maar het lukte ons! Tevreden gingen we eerst naast en toen toch maar ín de tent zitten, want we waaiden uit onze t-shirts. Na het avondmaal wandelden we nog even naar het strand, waar we fraaie jacobsladders zagen, en een mooie turquoise zee.